خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 13:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
خمسه‌ای در نشست کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین؛

بررسی راهکارهای طرح شکایات کیفری علیه رژیم صهیونیستی/ تشکیل شبکه‌ای از متخصصین حقوقی در دستورکار است

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین، گفت: ایجاد شبکه‌ای از متخصصین حقوقی به منظور پرداختن به ابعاد حقوقی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در دستورکار کارگروه حقوقی و قضایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (سه شنبه 11 اردیبهشت ماه) با حضور رییس و اعضای کارگروه، جمعی از فعالان عرصه فلسطین و متخصصین حقوق بین‌الملل در ستاد حقوق بشر برگزار شد.

نادر خمسه ای، رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین با تاکید بر اینکه امروزه پرداختن به ابعاد حقوقی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی دارای اهمیت دوچندان است، گفت: بر این اساس تلاش کردیم با محوریت کارگروه، به سمت ایجاد شبکه‌ای از متخصصین حقوقی حرکت کنیم.

وی در این راستا، اظهار کرد: برای تحقق این امر طی ماه های اخیر مکاتبه، مراجعه، مذاکره و پیگیری‌های تلفنی متعددی با روسا، اساتید و دانشجویان حقوق دانشکده‌های حقوق شهید بهشتی، تهران، پیام نور، امام صادق (ع)، علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد و همچنین سایر فعالان حقوقی به منظور جذب همکاری انجام شده است.

خمسه ای افزود: همزمان با اقدام مذکور، سعی شد طرح موضوع راهکارهای ارائه دادخواست‌های حقوقی و شکایات کیفری در محاکم داخلی و خارجی با اساتید به منظور جمع آوری نظرات مختلف حقوقی نیز در دستورکار باشد تا امور حقوقی سریع تر به نتیجه دست یابد.

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین با بیان اینکه شبکه سازی متخصصین حقوقی تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است، ادامه داد: به عنوان مثال مراجعه به دادسرای امور بین‌الملل برای تحقیق از شکایات مطروحه در آن دادسرا، میزان پیشرفت و چگونگی نظرات قضات رسیدگی کننده، موانع اجرایی و مراحل پیشرفت پرونده و برنامه‌های آتی دادسرا برای تشکیل دادگاه‌های حقوق بشری از سوی همین فعالان حقوقی صورت گرفته که قابل تقدیر و تامل است.

وی در این زمینه، تصریح کرد: همچنین موضوع همکاری با مراجع قضایی کشورهای دیگر و پیگیری احکام صادره از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) و کنوانسیون نیویورک برای اجرای احکام صادره  در کشورهای عضو نیز در حال پیگیری از سوی این افراد است.

رییس کارگروه حقوقی و قضایی اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: در این بین نباید فراموش کرد که مستندسازی برای شکایت در دیوان کیفری بین المللی لاهه و غیره نیز دارای اهمیت دوچندان است که این امر نیز از سوی فعالان حقوقی در حال پیگیری است.

گفتنی است، در این نشست اعضاء کارگروه حقوقی و قضایی و همچنین فعالان حقوقی نیز موضوعات مربوط به آخرین وضعیت چگونگی طرح پرونده در عرصه بین‌الملل را بیان کردند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات آینده کارگروه پرداختند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377893
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار